vrijdag 30 november 2012

Over werkpaarden en luxepaarden

Ge hebt werkpaarden en ge hebt luxepaarden, zei mijn oma altijd. 

Eerlijk? Deze week was ik eentje van de meest luxe-rige soort.... Kwestie van wat tegengewicht te geven aan dat werkpaard-gehalte.  happy

Een portie decadentie werd aldus maandag ingezet.  Waar ik me op die dag meestal begeef van de ene drukke ochtendspits (thuis) naar de andere (werk), zat ik met mijn voetjes in een heerlijk geurend en warm scrubbadje te wachten op mijn massage.

Het vriendelijk, Indonesisch madammeke moet aan me gezien hebben dat ik het broodnodig had.  Ze bleef me maar warme kopjes gemberthee met honing schenken.  Die overigens héérlijk was.   Geen stress, geen andere afspraken, geen rompslomp...
Ik, mijn gemberthee en de Indonesische masseuse. 
De gelukzaligheid was met geen spons van mijn gezicht te vegen.

Ik onderging en genoot...de stress van de afgelopen weken werd vakkundig en op Balinese wijze uit mijn lichaam gekneed.  Het zorgde zelfs voor een yoga-effect.  Geen enkele gedachte verstoorde de rust...  Of toch wel...misschien moeten we maar emigreren naar Bali??

Lichte teleurstelling kan ik echter zelden verbergen na zo'n massage.  Hoe?? Is het uur al écht voorbij??  En de Indonesische masseuse blijft vriendelijk lachen.  Bijna mokkend spoel ik dan maar de overvloed aan olie van mijn ontspannen lijf.  En jaaaa,  ontspannen ben ik helemaal.   Wat een hemelse start van de week
Manic Monday?? NOOIT van gehoord!

De week eindigde met mijn meest recente food-verslaving: sushi!  Met een tussenstop bij een Scandinavische meubelgigant en met Guga Baùl's Maestroloog.  Bekend van o.a. zijn hilarische imitaties in Tegen de sterren op.  Schitterende voorstelling was het!  Lachen, gieren, brullen, zelfs tot tranen toe....laughing

Wat mij betreft, dé anti-stress-tip bij uitstek!


Have a happy stressless weekend! big grin


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten